یک کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه به نظر می رسد سلطان عمان حامل پیام مهمی از سوی غرب در ارتباط با برجام و گشایش های اقتصادی باشد، گفت: در هر حال این سفر مهم و راهبردی است و در ارتباط با برجام هم اتفاقات مثبتی را به همراه خواهد داشت.
یک کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه به نظر می رسد سلطان عمان حامل پیام مهمی از سوی غرب در ارتباط با برجام و گشایش های اقتصادی باشد، گفت: در هر حال این سفر مهم و راهبردی است و در ارتباط با برجام هم اتفاقات مثبتی را به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۰۹۶۰۳

حسن هانی زاده در گفتگو با جام‌جم آنلاین سفر قریب الوقوع سلطان عمان به ایران را کاملاً راهبردی دانست و گفت: مناسبات مسقط-تهران در طول چهار دهه گذشته همواره مناسبات کاملاً معتدل و پایداری بوده و نقش پادشاهی عمان در ایجاد همگرایی بین ایران و کشورهای منطقه کاملاً مثبت بوده است.

وی ادامه داد: عمان یکی از شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است که از در طول چهار دهه گذشته همواره تلاش کرده در مناسبات ایران و کشورهای عرب منطقه و بسیاری از از مناسبات و رخدادهای منطقه نقش مثبتی ایفا کند.

هانی زاده گفت: پادشاهی عمان کاملاً در موضوع برجام در پی ایجاد وفاق بین جمهوری اسلامی ایران و غرب بوده و پیام هایی از کشورهای غربی به ایران منتقل می کرد، نقش پادشاهی عمان به عنوان حلقه اتصال بین ایران و جهان غرب و عرب کاملاً روشن است.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه در این سفر توافقنامه‌های بسیار مهمی در حوزه همکاری های نظامی سیاسی و انجام خواهد شد، تصریح کرد: این احتمال نیز وجود دارد که عمان در این سفر درباره برجام به ایفای نقش پرداخته و ایران را تشویق به بازگشتن به میز مذاکرات در وین کند.

هانی زاده گفت: به نظر می رسد سلطان عمان حامل پیام مهمی از سوی غرب در ارتباط با برجام و گشایش های اقتصادی باشد. در هر حال این سفر مهم و راهبردی است و در ارتباط با برجام هم اتفاقات مثبتی را به همراه خواهد داشت.

هانی زاده با بیان اینکه در راستای منافع ۲ کشور، همواره هماهنگی و رایزنی مستمری در سطوح روابط دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد، گفت: مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و‌ عمان در سال‌های گذشته روند رو به رشدی را طی کرد.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: چشم انداز خوبی در روابط تجاری و اقتصادی ۲ کشور وجود دارد و با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش های مختلفی از جمله حمل و نقل هوایی و دریایی و موقعیت ۲ کشور، فرصت‌های امیدوار کننده ای برای توسعه همکاری و تجارت و ترانزیت وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: سفر پادشاه عمان به ایران، حامل پیام‌های مهمی است و هیثم بن طارق سعی دارد تا از تمامی ظرفیت‌های در دسترس خود جهت تسهیل روند میانجی‌گری میان تهران و غرب استفاده کند.

هانی زاده افزود: هیثم بن طارق حامل پیام‌هایی از غرب برای ایران است و به نوعی سعی دارد در روند احیای توافق برجام گشایش هایی را ایجاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها